FIT NUTELLA Z DAKTYLI

20:08:00



 Powiem wam, że mało które "zdrowsze" zamienniki są w stanie mnie zadowolić. Próbowałam wielu przepisów i większość niestety była dla mnie zdecydowanie za mdła i nijaka. Inaczej jest z tym przepisem! Osoby, które mnie znają wiedzą o mojej miłości do czekolady i nutelli. Mogłabym nie zjeść śniadania i obiadu, ale na słodki baton zawsze znajdę miejsce! Moja miłość do słodyczy przekłada się niestety na kilka nadprogramowych kilogramów i wiecznie nadęty brzuch. Nie wierzyłam, że jakakolwiek zdrowsza alternatywa jest w stanie zaspokoić moje zapotrzebowanie na słodkie. Jak bardzo się myliłam!




Istnieje kilka wariantów zrobienia zdrowej nutelli. Myślę, że w tej kwestii warto za każdym razem co nieco  zmienić i stworzyć wersję najbliższą naszym preferencjom.

Osobiście do swojej wersji nutelli użyłam:

- szklanka daktyli
- szklanka migdałów ( ja użyłam już zmielonych)
- 3 łyżki kakao
- łyżka masła orzechowego




 Po ostatnich niespodziankach z orzechami laskowymi postanowiłam zamienić je na migdały, jeśli jednak zależy wam na smaku bliższym nutelli spokojnie wymieńcie je na szklankę orzechów laskowych. Daktyle zamoczcie wcześniej  przez 15 min w gorącej wodzie. Następnie włóżcie wszystkie składniki do miski i zblendujcie na gładką masę. Jeśli zależy wam na gładszym kremie stopniowo dolewajcie wodę po daktylach lub dołóżcie odrobinę oleju kokosowego.





Tak przygotowaną nutellę możecie przetrzymywać w lodówce mniej więcej 7 dni. Taka wyjęta  z lodówki smakuje mi najbardziej!





Jak podoba się wam taka wersja nutelli? Dla mnie najważniejsze jest to, że w końcu mogę się czymś zajadać bez wyrzutów sumienia :) Na pewno zagości u mnie na stałe!

You Might Also Like

1 komentarzy



Spodobał Ci się blog? Dodaj go do swoich ulubionych i odwiedź nasz fanpage na Facebooku :)

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images